Vrt in Dan Zemlje (22.4.11)
Na Olgici se trudimo, da učenci pridobivajo nove spretnosti in znanja, ki so ključnega pomena za učinkovit trajnostni razvoj; učence navajamo na timsko delo, sodelovanje, na preživljanje prostega časa v naravi, …Vse to je bilo vodilo, da smo se letos 4. razredi podaljšanega bivanja vključili v projekt Šolska VRTilnca, ki smo ga pričeli izvajati že pozimi.
{gallery}galerija_10_11/2011_04_22_Dan_zemlje{/gallery}
Učenci so v ustvarjalnih delavnicah pripravili lončke za sajenje zelišč. Ker so pri krožku mlajši učenci, smo se poslužili tehnike tiskanja. Učenci so okrasili lončke s potiskanjem. Nastali so zanimivi vzorci. Nato smo v pripravljene lončke posadili zelišča, ki so jih učenci, starši, dedki, babice, sosedi, prijatelji (projekt je postal medgeneracijski, družinski), … prinesli v šolo. Učenci so zelišča pridno zalivali. Takoj ko se je otoplilo, smo pripravili gredo v šolskem amfiteatru. Zelišča smo iz lončkov posadili na gredo, kjer bodo imela več prostora za rast. Zelišč se je nabralo 19 vrst (hermelika, plahtica, drobnjak, čemaž, materina dušica, majaron, luštrek, netresk, rabarbara, sivka, melisa, pelin, kamilica, janež, ameriški slamnik, žajbel, …). Sledilo je označevanje rastlin. K vsaki rastlini smo postavili leseno tablico, na kateri je slika rastline in njeno slovensko in latinsko poimenovanje. Kot vsak lep vrt, ima tudi naš vrt leseno ograjo, ki je nastala pod vodstvom učiteljice Vide Lačen.
Da naše delo ni ostalo samo za štirimi stenami, smo si na Dan Zemlje, 22. aprila 2011, umislili pred šolo stojnico, na kateri smo predstavili zelišča in naš novi zeliščni vrt. Obiskovalci in naključni sprehajalci Ptuja so poskušali namaze iz zelišč, dobili so recepte in napotke za pripravo namazov, nato so si ogledali še zeliščni vrt. Vsi so bili zelo navdušeni, še posebej nad čemažem, katerega je izpod Boča prinesla učiteljica Lidija Žmavc.
Takšnih projektov si še želimo, tako učitelji, kot učenci, ki so pokazali ogromno zanimanja za delo, motiviranosti za pridobivanje novega znanja in drugačnega načina poučevanja.
DARJA BRLEK