Kulturni dan in prireditev ob slovenskem kulturnem prazniku
V torek, 4. februarja 2025, je na šoli za vse učence potekal kulturni dan. V šoli smo se zbrali ob 8.20 in se z razredniki odpravili do telovadnice, kjer smo si ogledali prireditev, ki je bila posvečena slovenskemu kulturnemu prazniku, Prešernovemu dnevu.
Prireditev “Gal v galeriji” smo vodili Ajda Rojs, 9. b, Gal Delin, 8. a, in Liam Kosi Žbogar, 7. a, in sicer pod mentorstvom učiteljice Alenke Kandrič. V predstavi sta imela glavni vlogi Gal, ki je bil obiskovalec galerije, pri tem pa mu je pomagala Ajda, v vlogi kustosinje v galeriji, in mu predstavila portrete nekaterih slovenskih velikanov, kot so Primož Trubar, Valentin Vodnik, France Prešeren in stripar Miki Muster. Zaupala mu je tudi o ogromnem vplivu teh velikanov na naš slovenski narod. Liam je nastopil v vlogi infulencerja, kjer je pozival mlade k temu, da preberejo kakšno delo teh naših velikanov. Znašel se je tudi v vlogi Primoža Trubarja, Valentina Vodnika in Franceta Prešerna. Med prireditvijo nam je Gal Delin zaigral na bobne, ogledali pa smo si tudi kratek odigran prizor Trdonje, Zvitorepca in Lakotnika. Po prireditvi smo se odpravili nazaj v matične učilnice, kjer so sledile različne dejavnosti.
Učenci od 1. do 3. razreda so se po prireditvi v učilnicah naučili veliko novega o Francetu Prešernu, ogledali so si številne posnetke in si nekaj novih informacij o Francetu Prešernu zapisali. Učenci 4. in 5. razreda pa so bili zelo ustvarjalni, saj so ilustrirali Prešernovo pesem Povodni mož, v obliki stripa. Po teh dejavnostih so se učenci od 1. do 5. razreda spet zbrali v telovadnici, kjer jih je pričakal princ ptujskega karnevala, Marko Šamperl, iz Kulturnega društva folklornih dejavnosti “Korant” Spuhlja pa so jim predstavili pustne maske oz. kostume, ki so jih imeli učenci možnost tudi obleči. Po predstavitvi pustnih mask so si ogledali še kratek filmček. Učenci sedmega razreda so imeli delavnico davčnega opismenjevanja, kjer so spoznali pomen davkov in njihove vloge v družbi. V delavnici Gradimo mostove med besedami so izdelali model tromostovja kot simbola Prešernove Ljubljane. Pogovarjali so se tudi o arhitekturi in njenem vplivu na kulturno dediščino. Učenci osmega razreda so spoznali največje fizike in matematike ter njihove dosežke skozi zgodovino ali v času Prešerna. Prav tako so primerjali Prešernov čas z današnjim in ilustrirali nekaj Prešernovih pesmi. Devetošolci smo s pomočjo matematike analizirali rime in metriko v Prešernovi poeziji ter izračunali verjetnost določenih rim in ritmičnih vzorcev. Tako kot sedmošolci smo tudi mi, devetošolci, imeli delavnico davčnega opismenjevanja. Med vsemi temi dejavnostmi smo šolski novinarji vestno pisali članke in zbirali ter zapisovali uspehe naših učencev za šolsko glasilo Olgica in mi.
Zapisala: Ajda Rojs, 9. b
Obisk princa ptujskega karnevala