Jezikovna ekskurzija v London

Končno je nastopila sreda, 2. oktober 2024, ki smo jo osmošolci z nestrpnostjo čakali. Ob 3. uri zjutraj smo se zbrali na parkirišču pod gradom,  od koder smo se odpravili do letališča Marco Polo v Benetkah. Prtljago smo oddali v spodnji del avtobusa in si poiskali svoje mesto na avtobusu. Po približno štirih urah vožnje smo prispeli do letališča, kjer smo šli tekoče skozi letališke preglede in se hitro vkrcali na letalo ter okrog 11. ure po lokalnem času pristali na letališču Gatwick v Londonu. Prestavili smo ure za eno uro nazaj, saj je v Londonu drugačen časovni pas kot pri nas. Z letališča smo se z vlakom odpeljali do hotela Premier Inn, kjer smo naslednje dni bivali. V hotelu smo odložili prtljago, zatem pa se odpravili na prvi nakup hrane in pijače, ki smo ga opravili v trgovini Co-op zraven hotela. Nato smo se z vlakom odpravili do glavne londonske postaje Victoria, kjer se križajo poti podzemnih in nadzemnih vlakov. S podzemno železnico “Tube” smo se odpeljali do nogometnega stadiona Chelsea FC, kjer smo nakupili nogometne spominke. Kasneje smo se odpravili do zanimivega prirodoslovnega muzeja Natural History Museum, kjer smo imeli nekaj časa za ogled muzeja in dobili nalogo, da se slikamo ob večjih znamenitostih, in sicer: ob neandertalcu, sinjem kitu, tiranozavru in veliki sekvoji, ki je stara več kot 1300 let in visoka 101 meter. Ogledali smo si tudi razne minerale, morske živali, sesalce, školjke, okostja živali in insekte ter videli, kako se je človek razvijal skozi zgodovino. Po končanem obisku muzeja smo se sprehodili do zelo znane koncertne dvorane Royal Albert Hall. Sledil je sprehod skozi kitajsko četrt China Town, kjer smo občudovali prečudovite lanterne. Po sprehodu smo se na Leicester Squaru odpravili na večerjo, na katero smo vsi že komaj čakali. Večerjali smo v restavraciji Pizza Hut, kjer smo imeli na voljo veliko ponudbo slastnih pic in solatni bife. Ko smo se najedli in pridobili veliko energije, nas je čakal prosti čas za raziskovanje trgovin Lego ter M&M, kjer smo zelo uživali ob brezčasnih lego kockah in okusnih bombončkih. Zaradi dolgega dne, ki je bil za nami, smo bili že zelo utrujeni, zato smo komaj čakali, da se vrnemo v hotel. Najprej smo se peljali s čisto ta pravim rdečim “doubledeckerjem”, nato pa z vlakom. V hotelu so nam razdelili kartice za sobe, mi pa smo se uredili za spanje in hitro zaspali.

Drugi dan smo zjutraj imeli priložnost poskusiti tradicionalni angleški zajtrk. Če nam ne bi bil všeč, smo lahko jedli tudi klasični zajtrk. Po zajtrku smo se s podzemno železnico odpravili na  Piccadilly Circus, kjer smo imeli nekaj minut prostega časa. Večina učencev se nas je odpravila v Hard Rock Cafe in Hard Rock Shop. Sledil je obisk Narodne Galerije, kjer smo lahko videli razne slike zelo znanih umetnikov. Iskali smo Van Goghove umetniške stvaritve. Takoj za tem smo šli v Covent Garden, kjer smo poskrbeli za lačne želodčke in opazovali ulične umetnike. Sledil je ogled filmskih zvezd ter slavnih oseb v muzeju voščenih lutk Madame Tussauds.  Ogledali smo si tudi hišo groze, kjer smo se srečali s slavnim Jackom Razparačem. S pravimi črnimi londonskimi taksiji smo se peljali skozi zgodovino Londona ter si ogledali 4D film Marvel Universe. Kasneje nas je podzemna železnica peljala do Camden Towna, zelo zanimivega predela Londona, kjer so trgovine majhne in cenovno bolj ugodne. Ta predel Londona je kar precej “odštekan” in živi bolj v “YOLO” (you only live once) slogu življenja. V pravem angleškem pubu “Ice Wharf” smo pojedli večerjo in si malo odpočili noge. Po slastni večerji, kjer smo lahko poskusili najbolj priljubljeno angleško jed “fish and chips”, smo si šli ogledat musical “The Lion King”, ki je bil zanimiv, čudovit in nepozaben. Med odmorom nas je naš vodič počastil tudi z zelo okusnim sladoledom, da smo se malo posladkali. Po končanem muzikalu smo si ogledali  osvetljen London Eye in se z vlakom odpeljali do hotela, kamor smo prispeli zelo pozno.

Tudi tretji dan smo začeli z angleškim zajtrkom. Okoli devete ure smo se zbrali pred hotelom. Imeli smo nekaj minut časa, da smo šli v trgovino in si kupili malico za čez dan. Ta dan sta se nam pridružila dva angleška vodiča, ki sta povedala veliko zanimivega in nam razdelila kar nekaj čokoladnih nagrad. Odpravili smo se do Buckinghamske palače in si ogledali menjavo kraljeve straže. Nekateri smo imeli priložnost hraniti veveričke.  Nato smo se sprehodili mimo palače Clarence House, v kateri trenutno biva kralj Karel III. Videli smo tudi Downing Street 10, kjer lahko srečamo predsednika vlade. Pot nas je pripeljala do parlamenta, kjer nas je navdušila ena izmed največjih znamenitosti Londona, Elizabetin stolp oziroma “Big Ben”. Zraven parlamenta se nahaja čudovita Westminster Abbey, kjer je bil kralj Karel III. kronan. Sledila je vožnja z vlakom do Greenwicha. Tam smo pojedli kosilo po svojem okusu. Nato smo se povzpeli na hrib, na katerem je Kraljevi observatorij Greenwich, ki ga prečka začetni poldnevnik. Posebno doživetje je bilo z eno nogo stati na vzhodni in z drugo na zahodni polobli. Sledila je vožnja z ladjo po Temzi vse do parlamenta. Povzpeli smo se na London Eye, kjer smo imeli čudovit razgled na celoten London. Na večerjo smo se, podobno kot prejšnji večer, odpravili v pub, tokrat po imenu Belushi’s, kjer smo jedli slastne burgerje in solate. Po večerji smo se podali do London Bridga, od koder se nam je odprl čudovit razgled proti Tower Bridgu. Po vrnitvi v hotel smo spakirali, saj je bila pred nami že zadnja noč v Londonu in se odpravili spat.

Zadnji dan v Londonu smo kot ponavadi pričeli z okusnim zajtrkom v hotelu. Po zajtrku smo zapustili naše londonsko domovanje in se odpravili do Science Museum, kjer smo z zanimanjem iskali Boeing 747, kamen na Luni in prvo lokomotivo ter si ogledali še druge eksponate in uživali v nakupovanju v muzejski trgovini. Po končanem ogledu smo najuspešnejši raziskovalci iz Natural History Museuma, National Gallery in Science Museuma dobili nagrade. Nato nas je pot vodila do londonske vodičke, ki je z nami preživela naše zadnje ure v Londonu. Pot nas je vodila do Hamleysa, najstarejše in največje trgovine z igračami, kjer smo zelo uživali v svetu igrač. Sledilo je kosilo na postaji Victoria. Po kosilu smo se odpravili na sprehod mimo mogočnega The Tower of London, se sprehodili čez veličastni Tower Bridge, mimo zanimivega Shakespearjevega gledališča Globe, čez Milenijski most do čudovite katedrale Svetega Pavla. Poslovili smo se od naše angleške vodičke, ki nam je predstavila veliko zanimivega in se še zadnjič odpravili do hotela, kjer nas je čakala naša prtljaga. Sledila je pot do letališča Gatwick, kjer smo se po opravljenih letaliških formalnostih vkrcali na letalo proti Benetkam. Med potjo smo spali, klepetali ali pa občudovali zvezdnato nebo in osvetljena mesta pod nami. Malo pred polnočjo smo pristali v Benetkah. Sledila je vožnja z avtobusom do Ptuja. Ker je bil za nami naporen dan, nas je večina vožnjo nazaj proti domu prespala.

Naše potovanje se je zaključilo v nedeljo, 6. oktobra, ob 5. uri zjutraj, ko smo prispeli na parkirišče pod gradom, kjer so nas pričakali naši starši. Polni čudovitih vtisov in novih izkušenj smo se z njimi odpravili proti domu.

V London smo potovali z agencijo LTA oziroma Language Travel Agency in dvema izvrstnima vodičema. Zaradi velikega števila učencev smo bili v Londonu razdeljeni v dve skupini. Eno skupino je vodil Željko Šalabalija. Spremljevalca sta bila Vojko Jurgec in ravnateljica, Helena Ocvirk. Drugo skupino je vodila Tjaša Bašič. Spremljevalki sta bili Ksenija Kovačič Žižek in Mateja Simonič.

Hvala našim staršem, spremljevalcem, vodičem in agenciji LTA, da so nam omogočili nepozabno potovanje na Britansko otočje.

Za nami je nepozabna pustolovščina, ki nam bo za vedno ostalo v spominu in je ne bomo nikoli pozabili. London nam je bil tako zelo všeč, da se tja morda še kdaj vrnemo.

Zapisali: Živa Grdiša in Neža Lah-Mršek, 8. a

Morda vam bo všeč tudi...