Zasedanje 32. občinskega otroškega parlamenta

V sredo, 26. januarja 2022, med 15. in 17. uro smo se Nina Markež, Matjaž Alič, Alja Sedič in Taj Sledič z mentorico Matejo Simonič udeležili zasedanja že 32. občinskega otroškega parlamenta. Sodelovale so tudi ostale ptujske osnovne šole (OŠ Breg, OŠ dr. Ljudevita Pivka, OŠ Ljudski vrt s podružnico in OŠ Mladika). Na žalost pa tudi letošnje zasedanje ni potekalo v živo, pač pa preko video kamer, natančneje preko Zoom-a.

Ko se nam je vsem uspelo priključiti srečanju, smo se pozdravili, nato pa se je začelo delo. Najprej je učenec vsake šole s kratko povedjo opisal, o čem bo njegova šola govorila na tej razpravi.

Teden dni pred srečanjem smo učenci, ki smo zastopali našo šolo, pripravili PowerPoint predstavitev, s katero smo na srečanju v največ petih drsnicah opisali naše poglede in razgovore na temo, ki je bila zastavljena letos že tretje leto, to je »Moja poklicna prihodnost«.

Letošnji otroški parlament je povezovala Vojka Havlas (regijska koordinatorica otroškega parlamenta za ptujsko območje). Ko smo prišli do dela, kjer povezovanje srečanja prevzamejo učenci, so tokratno vlogo odigrali učenci iz OŠ Ljudski vrt. Napovedali so teme za razpravo:

  • o skrbeh, ki jih imamo glede izbire poklica,
  • o pričakovanjih v zvezi s poklicem,
  • o možnostih izbire (jih imamo ali ne),
  • kakšna so naša pričakovanja v zvezi z izbiro poklica.

Razprava se je začela s postavljenim vprašanjem, če se nam ob izbiri poklica porajajo kakšne skrbi? Večina nas je dejala, da nas je bilo strah izbrati srednjo šolo, saj se bojimo, da se bomo napačno odločili. Ugotovili smo, da podatke o srednjih šolah učenci potrebujemo prej – že v 6. in 7. razredu, saj se o izbiri poklica začnemo odločati prepozno. Želimo si realne informacije, na primer od samih dijakov. Zanimivo bi bilo že zdaj preživeti kakšen dan v srednji šoli, kjer bi se lahko prepričali, ali je šola prava za nas.

Ko smo razpravljali o drugi temi, smo ugotovili, da imamo veliko možnosti izbire poklicev. Omejeni smo kvečjemu z razdaljo med domom in želeno šolo. Želimo si, da ta ne bi nikomur pomenila prevelike ovire pri izbiri poklica.

Izvedeli smo, da pomemben vidik izbire poklica tiči v naši (ne)samozavesti. Ne smemo pozabiti, da ima vsak svoje sposobnosti. Samozavest ne sme biti odvisna od tega, kar o nas mislijo/povejo drugi, ampak moramo vase verjeti sami! Želimo si dejavnosti, ki bi nam pomagale ugotoviti, v čem smo dobri in bi nam okrepile samopodobo. Zavedamo se, da imamo prepogosto negativne misli.

Ker smo bili časovno omejeni, smo se skupno odločili, da bomo zadnjo iztočnico (pričakovanja pri izbiri poklica) bolj razvili kot podtemo na 32. medobčinskem otroškem parlamentu.

Zapisala: Nina Markež 9. b

Deli / Share …
(Skupno 245 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dostopnost