Projektna dneva “O kulturi lepega vedenja”
V sredo, 9. junija, in v četrtek, 10. junija, smo Olgičarji od 6. do 9. razreda pouk zamenjali s kulturnim in tehniškim dnevom, ki smo ju združili v projektna dneva z naslovom “O kulturi lepega vedenja”.
Učenci smo se znotraj oddelkov razdelili v štiri manjše skupine, nad delom dveh skupin je bdel en mentor, kar pomeni, da sta učencem v vsakem oddelku pomagala dva učitelja. Vsak oddelek si je iz nabora tem izbral dve. Eno temo sta nato raziskovali prvi dve, drugo pa preostali dve skupini v oddelku. Lotili smo se naslednjih tem: 6. a – Bonton nekoč in danes, Bonton in olika kot se šika; 6. b – Fair play in sotg, So čarobne besede še potrebne ali so out?; 7. a – Oblačila – kdaj, katera, Bonton pri računalniških igricah in športu; 7. b – Obleka je karakteristika običajev …, Oblačila iz druge roke? Zakaj pa ne?; 8. a – Ali obleka naredi človeka?, Vse, kar se sme in ne sme početi za mizo; 8. b – Obleka – kaj, kdaj in kako?, Fair play je srce športa; 9. a – Laži in prevare na socialnih omrežjih, Vrstniško nasilje – ali znam ukrepati?; 9. b – Jaz med videokonferencami, Kultura v video predstavitvi.
Prvi dan se je, kot običajno, pričel ob 8.20. Učenci smo se razdelili v skupine in izbrali svojo temo. Najprej smo se lotili možganske nevihte o izbrani temi, kar pomeni, da smo se pogovorilo o vsem, kar o tej temi že vemo. Nato smo zapisali, kaj bi se o temi želeli še naučiti. Sledilo je raziskovanje. Način raziskovanja smo lahko določili sami, seveda ob pomoči svojega mentorja, prav tako smo se lahko sami odločili o končnem izdelku (npr. plakat, PowerPoint predstavitev, literarni izdelek, risba, video itd.).
V 8. b sta skupini, ki sta se ukvarjali z oblačili, imeli za nalogo pripraviti dva plakata, ki sta zajemala zgodovino razvoja oblačil, kaj sploh oblačilo je, modo moških, modo žensk. Učenci smo pri tem delu lahko pokazali najrazličnejše veščine, kot so iskanje podatkov, likovno ustvarjalnost, lepopis, ročne spretnosti, izluščiti bistvo … Skupini, ki sta odkrivali področje »Fairplay-a«, pa sta se malce poigrali in pripravili posnetke.
Po malici smo si učenci 7. in 8. razreda ogledali dokumentarni film “Ujete v medmrežju”, in sicer nekateri v svoji matični učilnici, mi pa smo ponosno prestopili prag nove tehniške učilnice, kjer je bilo vzdušje skoraj kot v kinu. Avtorji so nam mladim želeli skozi film prikazati pasti, v katere se lahko ujamemo na internetu. Moram priznati, da nas je zgodba pretresla, saj nam je dala pošteno misliti. Po ogledu smo se o filmu še pogovorili. Šestošolci in devetošolci pa smo se odpravili v Mestni kino Ptuj, kjer smo si ogledali film “Moj brat lovi dinozavre”. Film je govoril o dečku z Downovim sindromom, njegovim pogledom na življenje ter sprejemanje njegove bolezni iz zunanjega sveta, predvsem družinskih članov. Vsak se je iz filma naučil nekaj novega, predvsem to, da vsi ljudje potrebujemo sprejemanje in ljubezen. Po ogledu filma smo imeli še nekaj časa za nadaljevanje raziskovanja.
V četrtek smo z našim delom pridno nadaljevali. Šestošolci so si ogledali Zoom prireditev, kjer so razglasili zmagovalce Lidlovega projekta Hrana ni za tjavendan. Med zmagovalci je bil namreč naš učenec, Zen Fenos, ki je osvojil nagrado z izvirnim receptom za reciklirane štruklje. Njegov recept bo objavljen v Lidlovi knjižici receptov. So pa učenci dobili nagrado tudi za izviren posnetek. Čestitke vsem! Sedmošolci so svoje raziskovanje prekinili okrog 9.25, ko so jih obiskali naši zmagovalci Hekatona, ki so jim predstavili svojo kampanjo in zanje pripravili kviz. Mi, osmošolci, smo se okrog 10. ure odpravili na ptujsko mestno tržnico, kjer nas je že čakala ga. Marija Hernja Masten s še eno gospo in gospodom, ki sta bila oblečena v oblačila iz 19. stoletja. Izvedeli smo veliko zanimivosti o bontonu in načinu oblačenja v 19. stoletju ter si ogledali razstavo o pomembnih Ptujčanih.
Po vmesnih dejavnostih smo imeli še nekaj minut, da zaključimo z izdelki, nato pa so sledile predstavitve. Vsaka skupina je namreč svojim sošolcem predstavila svoj izdelek. Prav zanimivo je bilo poslušati, kaj so nam povedali naši sošolci, prav tako pa je bilo lepo videti najrazličnejše izdelke, ki so nastali in smo jih predstavili tudi na posebni razstavi v avli šole.
Učenci imamo radi takšne dni, saj učenje poteka bolj sproščeno in imamo možnost spoznati drugačne veščine, posledično pa smo bogatejši za nove izkušnje.
Zapisali: Neja Gajzer, 8. b, in Kaja Golob, 9. b
VIDEOPOSNETKI
Za ogled videoposnetkov, ki so nastali na projektnih dnevih, kliknite na naslov posnetka:
Bonton pri igranju igric, 7. a
Fair play je srce športa, 8. b