Temeljno poslanstvo osnovnošolskega izobraževanja je spodbujanje skladnega, spoznavnega, čustvenega, moralnega in socialnega razvoja posameznika ter zdravega načina življenja, ki terja vzgojo in izobraževanje, temelječa na individualnih razlikah učencev. Cilji osnovnošolskega izobraževanja se uresničujejo znotraj celotnega programa osnovne šole tako v okviru obveznega kot tudi razširjenega programa. Pomembnost razširjenega programa osnovne šole, v katerega učenci vstopajo prostovoljno, je v njegovi inkluzivni naravnanosti: nikogar ne izključuje, temveč vsem omogoča vključenost v dejavnosti na različnih področjih. S tem prispeva tako k sprejemanju različnosti kot tudi k zadovoljevanju raznolikih interesov in spodbujanju odličnosti ter osebne angažiranosti prav vsakega učenca. Pri tem je pomembno zagotoviti aktivno udeležbo učencev v procesu načrtovanja pouka, pri učenju in spremljanju ter vrednotenju dosežkov. Dejavnosti v največji možni meri temeljijo na učenju z odkrivanjem, raziskovalnem, eksperimentalnem in sodelovalnem učenju ter avtentičnih učnih virih. Pomembno je učencem zagotoviti učne procese, ki spodbujajo razvoj višjih ravni mišljenja, in ob tem spodbujati razvoj samoregulacije.