Prešernov dan v pravljici, filmu in športu

V petek, 4. februarja 2022, smo imeli Olgičarji kulturni dan. Dan smo začeli z obeležitvijo slovenskega kulturnega praznika – vsi učenci in učitelji smo si prvo šolsko uro ogledali prireditev ob kulturnem dnevu. Ob ogledu smo izvedeli veliko zanimivosti o Francetu Prešernu.

Prva triada je ustvarjala različne izdelke na temo Franceta Prešerna. Pekli so kruh, risali, izdelovali sestavljanko, delali miselne vzorce in počeli še veliko drugih zanimivih aktivnosti. Učenci 4. razredov so se posvetili kamišibaj gledališču. V knjižnici Ivana Potrča jim je pravljičarka Lilijana Klemenčič predstavila pravljico ˝Dežela velike tovarne besed˝ in skupaj so naštevali značilnosti pravljice. Učenci so se kasneje v šoli pridno lotili izdelave kamišibajev, katerih tema se je navezovovala na pravljico iz knjižnice. Petošolci so se najprej odpravili na predavanje v Mestni kino Ptuj, kjer so spoznali več vrst animiranih filmov. Ogledali so si dokumentarec Kolje Saksida o tem, kako je nastajal animirani film Koyaa, nato si si ogledali še sam film Koyaa. Razkazali so jim tudi novo kino dvorano, ki jo bodo otvorili letos ob 125. obletnici ptujskega kina. Učenci so nato v šoli s pomočjo aplikacije ˝Stop Motion˝ ustvarili svoje animirane filme. Učenci 6. razredov so se odpravili v knjižnico Ivana Potrča, kjer jim je gospa Lilijana Klemenčič predstavila razlike v pravljicah nekoč in danes. Tudi njim je prebrala pravljico ˝Dežela velike tovarne besed˝. Ogledali so si tudi razstavo o pisateljici Eli Peroci. V šoli so dobili zadolžitev, da napišejo vsak svojo (ali v paru) pravljico, ki so jo morali tudi ilustrirati. Sedmošolci so drugo in tretjo šolsko uro odšli v Mestni kino Ptuj, kjer jih je sprejela gospa Nina Milošič, jim povedala nekaj zanimivosti o ptujskem kinu (npr. da je eden najstarejših kinodvoran na svetu) in jim predstavila likovno pedagoginjo in strokovnjakinjo na področju animiranih filmov, go. Hano Repše, ki jim je podrobneje predstavila animirani film. Nato so se vrnili v šolo, kjer so izdelovali slikofrce in ˝stop motion˝ animacije. Pri izvedbi delavnice je učencem pomagala učiteljica Teja Pintarič. Za osmošolce je bilo organizirano predavanje kolesarja Mitja Mahoriča. Učencem je predtavil svojo športno pot. Po predavanju sva mu šolski novinarki postavili nekaj vprašanj, na katera je z veseljem odgovoril. Povedal je, da so ga za kolesarstvo navdušile kolesarske dirke, ki so potekale po Ptuju. Trenirati je začel v 5. razredu osnovne šole. Bil je večkratni državni prvak in je kolesaril po celem svetu ter tako spoznaval širni svet. Mlajšim kolesarjem svetuje, naj bodo vztrajni in naj ne odnehajo ob prvem padcu. Temu motivacijskemu srečanju je za osmošolce sledila delavnica na temo ˝Zdrav duh v zdravem telesu˝, ki jo je vodila  učiteljica Barbara Terbuc. Učencem je pripravila  različne miselne vaje,  pri katerih so morali medsebojno sodelovati. Kasneje so raziskovali in ustvarjali izdelke na temo kulture in športa.

Devetošolci so aktivno sodelovali na delavnici ˝Kam naprej?˝ in ob tem spoznavali svoja močna področja, kompentence in sposobnosti, ki jim bodo olajšale pot do izbire željenega poklica. Delavnico je vodila učiteljica Mateja Simonič. Pridružili so se jim tudi zunanji predavateji, in sicer Marko Soršak – Soki, Aleksander Fenos in Vojko Belšak. Vsak od njih je učencem predstavil svoj poklic in svoje delo. Vsi trije gostje so učencem predstavili začetke svoje poklicne poti in jim tako s svojimi življenjskimi izkušnjami dali (morda) nov pogled na svet.

Po njihovih predstavitvah sva novinarki nadvse prijaznim gostom zastavili nekaj vprašanj, na katera so z veseljem odgovorili.

MARKO SORŠAK – SOKI je spregovoril o svojih glasbenih začetkih in o tem, kakšno je poklicno življenje glasbenika v Sloveniji.

Kdaj ste vedeli, da vas zanima glasba?

»Leta 1991, ko sem gledal film Terminator in sem slišal bobne v sound tracku. Predvajala se je pesem skupine Guns N’ Roses.«

Ali ste kdaj dvomili, da vam bo uspelo?

»Ne.« (Nasmeh)

Kaj štejete kot vaš največji uspeh?

»Vztrajnost.«

Kaj bi svetovali mladim, ki so še neodločeni glede svoje poklicne poti?

»Da dobro premislijo, kaj jih v življenju resnično veseli.«

Kaj vas pri vašem delu najbolj veseli?

»Svoboda. To, da imam svoja pravila, da lahko svobodno ustvarjam.«

 ALEKSANDER (SAŠO) FENOS je učencem predstavil svojo poklicno pot in poudaril, da tudi v Sloveniji lahko uspeš kot umetnik.

Kdaj ste vedeli, da vas zanima to, kar počnete?

»Nisem vedel, ampak sem slutil že od osnovne šole.«

Ali ste kdaj dvomili, da vam bo uspelo?

»Ja, še vedno imam konstantne dvome.«

Kaj štejete kot vaš največji uspeh?

»To, da se srečen odpravim v službo.«

Kaj bi svetovali mladim, ki so še neodločeni glede nadaljevanja svoje poklicne poti?

»Naj prisluhnejo sami sebi.«

Kaj vas pri vašem delu najbolj veseli?

»Da lahko vedno nekomu nekaj dam.«

VOJKO BELŠAK je učencem predstavil svojo poklicno pot in poklic igralca v slovenskem prostoru.

Kdaj ste vedeli, da vas zanima igralstvo?

»Ko se je bilo treba odločiti za študij.«

Ali ste kdaj dvomili, da vam bo uspelo?

»Ja, vedno.«

Kaj je za vas največji uspeh?

»Moja hči.«

Kaj bi svetovali mladim, ki so še neodločeni glede nadaljevanja svoje poklicne poti?

»Da si vzamejo čas zase in pomislijo, kaj jih je do sedaj v življenju najbolj veselilo.«

Kaj vas pri vašem delu najbolj veseli?

»Če vidim, da moje delo navdušuje druge.«

Ob koncu kulturnega dne je nastala razstava z raznolikimi izdelki, ki smo jih ustvarili učenci.

Učenci smo ob številnih aktivnostih pridobili veliko novih znanj in koristnih napotkov, ki nam bodo v pomoč v nadaljnjem življenju.

Zapisale: Maja Magdič, 7. a, Selina Murko, Nia Bračič in Zoja Zemjarič, 8. a

(Skupno 347 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dostopnost