Pestre dejavnosti v RaP-u
V letošnjem šolskem letu imamo učenci od 2. do 5. razreda, ki obiskujemo RaP, vsako sredo (od 13.50 do 14. 40) možnost popestriti svoje popoldne z izbiro ene izmed petih različnih dejavnosti. Vsak teden se lahko udeležimo druge dejavnosti, svojo prisotnost pa potrdimo s personaliziranimi listki, ki jih prilepimo na tablo »RaP DEJAVNOSTI«, ki je izobešena v pritličju šole. V nadaljevanju na kratko predstavljamo utrinke pestrega in zabavnega dogajanja v RaP-u.
Likovne kuharije potekajo v zelo ustvarjalnem vzdušju. Za noč čarovnic smo si izdelali duhce iz prtičkov, mumije iz steklenih kozarcev, ki smo jih ovili s povoji ter naredili velike oranžne buče iz trakov. Ob svetovnem dnevu prijaznosti smo barvali na kamenčke, velikokrat pa smo ustvarjali iz gline. Z vstopom v praznični december smo izdelovali pisane smrečice iz kartona in tulcev in venčke za na vrata. Risali smo risbe za dekoracijo oken, ki trenutno krasijo našo šolo.
Čeprav smo detektivi, ki ne povedo vsega, določene stvari celo skrivajo, pa smo v dejavnosti Mali detektivi počeli sledeče: najprej smo se pogovorili, kdo so detektivi, kakšni so, kaj spremljajo in kje vse dobijo potrebne podatke. Pogledali smo si tudi, kakšen je lahko logo za detektiva in del filma (Emil in detektivi). Tudi na vprašanja smo odgovarjali o knjigi, ki smo jo na spletu brali po delih. Potem smo del zgodbe zapisali in si naredili svoj logo (na nalepko) ter jo zalepili na list. Mladi detektivi smo prav tako z limono narisali skrivnostno sporočilo, katerega je s pomočjo sveče razkril le pravi detektiv.
Pri dejavnosti Glasba buri domišljijo učenci poslušamo primere programske glasbe in ob poslušanju likovno izražamo svoje vtise ter doživetja. Še posebej zanimiva nam je bila glasbena pravljica Peter in volk, skladatelja Sergeja Prokofjeva, z zanimanjem pa smo prisluhnili tudi skladbi Vltava, kjer je skladatelj Bedřich Smetana s toni opisal tok reke od izvira do izlitja v reko Labo. Preizkusili smo se tudi z igranjem in improvizacijo na instrumente Orffovega instrumentarija. Igramo znane melodije otroških pesmi in ustvarjamo spremljave k tem melodijam z zvončki, ksilofoni in bas resonatorji, uporabljamo in spoznavamo pa tudi ritmične instrumente, ki so nam na razpolago. Orffov instrumentarij omogoča, da je domišljiji in ustvarjalnosti dana prosta pot.
V dejavnosti Hrana pri nas in po svetu se radi prepustimo novim kuharskim dogodivščinam. Spoznali smo kuhinjske pripomočke, se seznanili o varnem ravnanju v kuhinji, opozorili na potencialne nevarnosti, do katerih lahko pride pri kuhi ali peki in kako v takšnih situacijah ravnamo (goreče olje, opekline …) ter seveda kako se jim izogniti. Spoznali smo, da se prehrana kot tudi kultura prehranjevanja po svetu močno razlikuje, izpostavili slovenske tradicionalne jedi, se pogovorili o zdravih obrokih, ki bi morali biti del našega vsakdana, in se naučili, da za pripravo večine jedi potrebujemo dober recept, spoznali nekaj receptov in se jim naučili slediti. Nekaj receptov smo tudi preizkusili in si pripravili vročo čokolado in slasten namaz. Ob vstopu v veseli december pa smo že bili praznično razpoloženi, saj smo pripravili slano testo in izdelali božično-novoletne okraske, s katerimi smo okrasili in popestrili razred.
V Bralnih uricah učenci uživamo ob branju in poslušanju pravljic, ki nas popeljejo v domišljijski svet. V tednu strpnosti smo prebirali Grdega Račka, se pogovarjali o sprejemanju drugačnosti ter izdelovali laboda v origami tehniki. O varnem ravnanju v prometu smo se pogovarjali po prebrani pravljici Sploščeni zajec in se s prižigom svečke spomnili na žrtve prometnih nesreč. Nazadnje smo pa brali pravljico Orel in stržek, avtorice dr. Jane Goodall in se pogovarjali o zgodbi, tekmovanju, medsebojni pomoči in dobrih lastnostih. Na koncu smo razmislili o svojih dobrih lastnostih in jih tudi narisali.
Kljub temu da prvošolčki ne izbirajo med dejavnostmi, pa so njihove RaP dejavnosti ob sredah prav tako zelo zanimive in pestre. V prvem razredu so se učenci lotili ustvarjanja družabnih iger. Na risalni list so narisali poljuben motiv, ga pobarvali z barvicami in dodali obrobo s črnim flomastrom. Učiteljica je risbe kopirala, da so nastali identični pari. Po plastifikaciji so izrezane sličice prilepili na okrogle lesene osnove, uredili še škatlo za shranjevanje in tako je razredna igralna omara postala bogatejša za novo, ročno izdelano igro »spomin«. Poleg spomina so se učenci lotili tudi izdelave igralne plošče za igre s kocko, kjer so s krogci oblikovali poljubno pot od starta do cilja. Prav tako pa so zelo ustvarjalni, saj izdelujejo najrazličnejše izdelke glede na letni čas ali pomembne dogodke, skrbijo za dekoracijo šole, nastopajo z lutkami, urijo grafomotorične spretnosti in ob vsem tem pestrem dogajanju kakovostno preživljajo popoldanski čas v šoli.
Učenci se včasih kar težko odločimo, katere dejavnosti se bomo udeležili, saj so prav vse zabavne in hkrati poučne.
Zapisali: šolski novinarji