Tradicionalni slovenski zajtrk in naravoslovni dan

V petek, 16. novembra 2018, smo imeli vsi učenci naše šole po tradicionalnem slovenskem zajtrku naravoslovni dan.

Zjutraj smo se zbrali v matičnih učilnicah, kjer smo imeli prvo šolsko uro tradicionalni slovenski zajtrk. S tem projektom, ki ga za slovenske osnovne šole financira Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, obeležujemo dan slovenske hrane. Pred zajtrkom smo se seznanili z bontonom pri prehranjevanju in si pripravili pogrinjke. Zajtrkovali smo črni kruh, med, maslo, orehe ter mleko, ki so bili vsi lokalne pridelave.

Drugo učno uro smo pričeli z različnimi dejavnostmi naravoslovnega dne, ki so bile vse povezane s hrano in zdravim načinom življenja.

Naši najmlajši Olgičarji, to so učenci od 1. do 3. razreda, so se v kuharskih delavnicah lotili priprave različnih jedi. Prvošolci so se lotili priprave namazov, in sicer skutinega namaza z bučnim oljem in semeni v 1. a in čičerikinega namaza v 1. b. Drugošolci so pripravljali sadne in zelenjavne jedi. V 2. a so pripravili sadna nabodala, v 2. b zelenjavna nabodala, učenke in učenci 2. c pa so pripravili sadno solato. V 3. a so se lotili priprave smutijev, učenke in učenci 3. b pa so pripravili tunin namaz. Na koncu so te jedi tudi poskusili in vsi so se strinjali, da so jedi, ki jih sami pripravijo, še posebej okusne.

Tudi četrtošolci so se pogovarjali o zdravi prehrani, o kateri so izdelali plakate, nato pa se še sami lotili priprave le-te. Pripravili so okusno sadno solato, ki jim je kljub sitosti šla v slast.

Učenke in učenci 5. razreda so spoznali pomen uravnotežene prehrane, seveda pa tudi njim ni ušla kuharska delavnica. V 5. a so skupaj pripravili sadno solato, v 5. b pa so spekli pecivo iz rožičev in jabolk.

Naši šestošolci so del naravoslovnega dne namenili predavanju o zdravi prehrani, del pa obisku Pekarne Ptuj, kjer so v živo lahko videli, kako poteka proizvodnja kruha in drugih pekovskih izdelkov. Ob koncu ogleda so jih v pekarni tudi pogostili z odličnimi sveže pripravljenimi picami.

Sedmošolci smo se prav tako lotili teorije in prakse. V gospodinjski učilnici smo si pripravili sadno solato in polnjena pečena jabolka, v računalniški učilnici pa smo nato na spletu raziskovali slovenske tradicionalne jedi ter o njih pripravili zanimive plakate.

Osmošolci so spoznavali pomen gibanja, indeksa telesne mase, krvnega pritiska in srčnega utripa za naše telo. V telovadnici so se na poligonu lotili desetih različnih športnih aktivnosti ter si po vsaki od teh izmerili svoj srčni utrip. Na koncu so podatke vnesli v graf in se pogovorili o svojih rezultatih. Udeležili so se še presne kuharske delavnice, v okviru katere so pripravili tri presne jedi, in sicer mandljevo mleko, jabolčni zavitek in čokoladne kroglice.

Učenke in učenci 9. razreda so v okviru tega naravoslovnega dne na predavanju spoznali, kakšne vplive ima okolje na pridelavo hrane, nato pa so v kemijski delavnici raziskovali hranilne snovi v kemiji.

Verjameva, da je bilo naše znanje o zdravi prehrani ob koncu naravoslovnega dne veliko bolj bogato; naši želodčki so bili vsekakor bolj polni.

 

Zapisali učenki IP-TISK: Teja Sabotin in Lea Julijane Ljubec, 7. b

(Skupno 296 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dostopnost